Bilgi Güvenliği Hakkında
05 Aralık 2024

Bilgi Güvenliği Politikamız

Politika;

Bakırköy Prof. Dr. Mazhar Osman Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları E. A. Hastanesi Bilgi Güvenliği Politikası, etkin ve yerleşmiş bilgi teknolojileri güvenlik süreçleri ve prosedürleri aracılığıyla sağlık hizmetlerinden faydalanan vatandaşa ait bilgilerin ya da kurumsal hizmetlerin icra edilmesi esnasında edinilen bilgi ve kaynakların güvenliğini, bütünlüğünü ve kullanılabilirliğini sağlamaktır.

 

Amaç;

Kurum yönetimi açısından;

• Kurumun güvenilirliğini ve temsil ettiği makamın imajını korumak,

• Üçüncü taraflarla yapılan sözleşmelerde belirlenmiş uygunluğu sağlamak,

• Kurumun temel ve destekleyici iş faaliyetlerinin en az kesinti ile devam etmesini sağlamak

• Bilişim hizmetlerinin gerçekleştirilmesinde kullanılan tüm fiziksel ve elektronik bilgi varlıklarının bilgi güvenliğini sağlamak.

Kapsam;

Bu politika, kurum Bilgi İşlem altyapısını kullanmakta olan tüm birimleri, üçüncü taraf olarak bilgi sistemlerine erişen kullanıcıları ve bilgi sistemlerine teknik destek sağlamakta olan hizmet, yazılım veya donanım sağlayıcılarını kapsamaktadır.

Dayanak:

T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğünün 17 Eylül 2007 tarih ve 2023 sayılı “Bilgi Güvenliği Politikaları” konulu yazıları,

T.C. Sağlık Bakanlığı İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığının 2010/61sayılı Genelgeleri.

T.C. Sağlık Bakanlığı Bilgi Güvenliği Politikaları Kılavuzu Yönergesi

Bilgi Güvenliği Tanımı;

Bilgi güvenliği; kurumdaki işlerin sürekliliğinin sağlanması, işlerde meydana gelebilecek aksaklıkların azaltılması ve yatırımlardan gelecek faydanın artırılması için bilginin geniş çaplı tehditlerden korunmasını sağlar.

Bilgi güvenliği temelde aşağıdaki üç unsuru hedefler:

• Gizlilik (Confidentiality)

• Bütünlük (Integrity)

• Kullanılabilirlik (Availability)

Bu kavramları biraz daha açacak olursak:

Gizlilik, bilginin yetkisiz kişilerin erişimine kapalı olması şeklinde tanımlanabilir. Bir diğer tarif ile gizlilik bilginin yetkisiz kişilerce açığa çıkarılmasının engellenmesidir.

Bütünlük, bilginin yetkisiz kişilerce değiştirilmesi, silinmesi ya da herhangi bir şekilde tahrip edilmesi tehditlerine karşı içeriğinin korunmasıdır. Bütünlük için kısaca kazara veya kasıtlı olarak bilginin bozulmaması diyebiliriz.

Kullanılabilirlik, bilginin her ihtiyaç duyulduğunda kullanıma hazır durumda olması demektir. Herhangi bir sorun ya da problem çıkması durumunda bile bilginin erişilebilir olması kullanılabilirlik özelliğinin bir gereğidir. Bu erişim kullanıcının hakları çerçevesinde olmalıdır. Kullanılabilirlik ilkesince her kullanıcı erişim hakkının bulunduğu bilgi kaynağına, yetkili olduğu zaman diliminde mutlaka erişebilmelidir.


İlkeler;

Kurum bilgi işlem alt yapısını kullanan ve bilgi kaynaklarına erişen herkes:

·         Kişisel ve elektronik iletişimde ve üçüncü taraflarla yapılan bilgi alışverişlerinde kuruma ait bilginin gizliliğini sağlamalı,

·         Kritiklik düzeylerine göre işlediği bilgiyi yedeklemeli,

·         Risk düzeylerine göre belirlenen güvenlik önlemlerini almalı,

·         Bilgi güvenliği ihlal olaylarını raporlamalı ve Bilgi İşlem Birimi’ne bildirmeli, bu ihlalleri engelleyecek önlemleri almalı,

·         Kurum içi bilgi kaynakları (duyuru, doküman vb.) yetkisiz olarak 3.kişilere iletilmemeli,

·         Kurum bilişim kaynakları, T.C. yasalarına ve bunlara bağlı yönetmeliklere aykırı faaliyetler amacıyla kullanılması engellenmeli,

·         Kurumun tüm çalışanları; bu politikaya, prosedür ve talimatlarına uymakla yükümlüdür.